Bokanmeldelse: Creative Deviations, av John Lepp

Creative Deviations, av John Lepp, er en utrolig informativ og lettlest bok! John skriver godt om hvordan man lager gode DM-er for fundraising spesielt, men også for andre type DM-er. Jeg vil si det er den beste jeg har kommet over i min mer enn 20 års fartstid som Art Director med spesialkompetanse på utforming av DM-er for både ideelle og kommersielle organisasjoner. 

Forsiden på boken Creative Deviations. I tillegg til tittel og forfatternavn, viser forsiden en tegnet illustrasjon av en jente / ung kvinne med sekk som går langs en sti i en skog.
Boken Creative Deviations av John Lepp

Alle dere som river dere i håret over at designpolititet i organisasjonen ødelegger de giverutløsende teknikkene med sine krav om «ryddig, stilig, moderne, innovativt o.l.», vil nikke gjenkjennende til beskrivelsene i boka. 

Alle dere som så vidt har begynt å snuse på DM som et redskap for fundraising vil ha stor nytte av å lese om ulike grep og å se alle eksemplene i boka. Her er det noe å lære for alle.

Les om alt fra kaffeflekker til gjentagelser, lær hvordan tilsynelatende oppbrukte tekst- og grafiske grep viser seg igjen og igjen å være nyttige for å få folk til å donere penger til akkurat din kampanje. 

Boka er på lettlest engelsk, anbefales alle varmt for som er opptatt av gode resultater i DM-kampanjer!

Du får kjøpt boken på Amazon.

Anne Rita Egeland, Art Director AD ARE / b.bold