Bokanmeldelse: Creative Deviations, av John Lepp
Creative Deviations, av John Lepp, er en utrolig informativ og lettlest bok! John skriver godt om hvordan man lager gode DM-er for fundraising spesielt, men også for andre type DM-er. Jeg vil si det er den beste jeg har kommet over i min mer enn 20 års fartstid som Art Director med spesialkompetanse på utforming av DM-er for både ideelle og kommersielle organisasjoner.
Alle dere som river dere i håret over at designpolititet i organisasjonen ødelegger de giverutløsende teknikkene med sine krav om «ryddig, stilig, moderne, innovativt o.l.», vil nikke gjenkjennende til beskrivelsene i boka.
Alle dere som så vidt har begynt å snuse på DM som et redskap for fundraising vil ha stor nytte av å lese om ulike grep og å se alle eksemplene i boka. Her er det noe å lære for alle.
Les om alt fra kaffeflekker til gjentagelser, lær hvordan tilsynelatende oppbrukte tekst- og grafiske grep viser seg igjen og igjen å være nyttige for å få folk til å donere penger til akkurat din kampanje.
Boka er på lettlest engelsk, anbefales alle varmt for som er opptatt av gode resultater i DM-kampanjer!
Anne Rita Egeland, Art Director AD ARE / b.bold